digital digital .

digital

لوازم خانگی

شستن با دست
مقاله اصلی: خشکشویی § تاریخچه
پرونده: Rhof-histWaschmaschine.ogv
Irreler Bauerntradition ماشین لباسشویی اولیه Miele را در موزه هوای آزاد Roscheider Hof نشان می دهد.
پولشویی با دست شامل خیساندن ، ضرب و شتم ، مالش دادن و شستشوی منسوجات کثیف است. قبل از لوله کشی داخل خانه ، خدمتکاران ، لباسشویی (لباسشویی) یا خانم خانه نیز مجبور بودند همه آب مورد استفاده برای شستشو ، جوشاندن و شستشوی لباس های شسته شده را از پمپ ، چاه یا چشمه حمل کنند. آب لباسشویی را می توان با دست حمل کرد ، برای شستشو روی آتش گرم کرد و سپس در وان ریخت. این باعث شده آب گرم و صابون گرانبها باشد. ابتدا برای شستن کمترین لباس آلوده و سپس برای شستن تدریجی لباسهای شسته شده دوباره مورد استفاده قرار می گیرد.

حذف آب و صابون از لباس پس از شستشو فرآیندی جداگانه بود. ابتدا صابون با آب زلال شسته می شود. پس از شستشو ، لباس خیس خیس شده به صورت رول در می آید و با دست می پیچد تا آب آن خارج شود. کل فرآیند اغلب یک روز کار سخت ، به علاوه خشک کردن و اتو کردن را به خود اختصاص داده است.

تقریباً پنج میلیارد نفر از جمعیت هفت میلیارد نفری جهان تا سال 2010 هنوز لباس هایشان را با دست می شویند. [1]

ماشین های اولیه
همچنین نگاه کنید به: ماشین لباسشویی ثور

 

خرید لوازم خانگی


تصویری از ماشین لباسشویی شوفر (سمت چپ) در سال 1766 و ماشین لباسشویی ساده و با میل لنگ (راست)

آسیاب پر از تئاتر گئورگ آندریاس باکلر Theatrum Machinarum Novum ، 1661
یک نمونه اولیه از شستشو با ماشین ، عمل پر شدن است. در یک آسیاب پر کننده پارچه را با چکش های چوبی مورد ضرب و شتم قرار می دادند ، معروف به سهام پر یا چکش پر.

اولین حق ثبت اختراع انگلیسی در گروه ماشین های لباسشویی در سال 1691 صادر شد. [2] نقاشی یک ماشین لباسشویی زودرس در شماره ژانویه 1752 مجله The Gentleman's Magazine ، یک نشریه انگلیسی منتشر شد. طرح ماشین لباسشویی ژاکوب کریستین شوفر در سال 1767 در آلمان منتشر شد. [3] در سال 1782 ، هنری سیدجیر حق ثبت اختراع انگلیس را برای یک واشر درام دوار صادر کرد و در دهه 1790 ادوارد بیتهام "کارخانه های شستشوی ثبت اختراع" بی شماری را در انگلستان فروخت. [4] یکی از اولین نوآوری ها در فناوری ماشین لباسشویی استفاده از ظروف محصور یا حوضچه هایی بود که دارای شیار ، انگشت یا دست و پا زدن بود تا به مالش و مالش لباس کمک کند. شخصی که از واشر استفاده می کند از یک چوب برای فشار دادن و چرخاندن لباس در امتداد طرفین بافت حوضچه یا ظرف استفاده می کند و لباس ها را تحریک می کند تا آلودگی و گل را از بین ببرد. [5] این فن آوری همزن خام با قدرت مجهز به موتور بود ، اما هنوز هم م washingثرتر از شستن دستی لباس است.

پیشرفتهای بیشتری در زمینه فناوری ماشین لباسشویی در قالب طرح درام چرخشی حاصل شد. اساساً ، این اختراع ثبت شده اولیه شامل یک درام شوی بود که برای چرخاندن درام های چوبی با دست میل لنگ می شد. در حالی که این فناوری به اندازه کافی ساده بود ، اما در تاریخ ماشین های لباسشویی یک نقطه عطف محسوب می شد ، زیرا ایده درام های شستشوی "مجهز" را ارائه می داد. از آنجا که طبل های فلزی جایگزین طبل های چوبی سنتی می شوند ، اجازه می دهد تا درام به بالای یک آتش باز یا یک محفظه آتش بسته تبدیل شود و باعث افزایش دمای آب برای شستشوی موثرتر می شود.

فقط در قرن نوزدهم بود که از قدرت بخار در طراحی ماشین لباسشویی استفاده می شد. [6]

در سال 1862 ، "ماشین لباسشویی دوار مرکب ، دارای غلطک برای پیچیدن یا منگد کردن" توسط Richard Lansdale از پندلتون ، منچستر ، در نمایشگاه 1862 لندن به نمایش درآمد. [7]

اولین حق ثبت اختراع ایالات متحده با عنوان "شستن لباس" در سال 1797 به ناتانیل بریگز از نیوهمپشایر اعطا شد. به دلیل آتش سوزی اداره ثبت اختراعات در سال 1836 ، هیچ توضیحی در مورد دستگاه باقی نماند. اختراع ماشین لباسشویی نیز به Watervliet Shaker Village نسبت داده می شود ، زیرا در سال 1829 یک حق ثبت اختراع برای یک Amos Larcom از Watervliet ، نیویورک صادر شده است ، اما اینکه لارکوم یک شیکر بوده است قطعی نیست. [8] دستگاهی که یک ماشین لباسشویی را با مکانیزم wringer ترکیب کرده بود ، تا سال 1843 ظاهر نشد ، زمانی که کانادایی John E. Turnbull از Saint John ، نیوبرانزویک یک "لباسشویی با رول های Wringer" را به ثبت رساند. [9] در طول دهه 1850 ، نیکلاس بنت از انجمن شیکر کوه لبنان در نیو لبنان ، نیویورک ، "آسیاب شستشو" را اختراع کرد ، اما در سال 1858 حق ثبت اختراع را به دیوید پارکر از دهکده شاکر کانتربری داد ، جایی که به عنوان "ماشین لباسشویی بهبود یافته" ثبت شد. [10] [ 11] [12]
مارگارت کلوین واشر روتاریوم Triumph [13] را اختراع کرد که در غرفه زنان در نمایشگاه بین المللی صد ساله 1876 در فیلادلفیا به نمایش گذاشته شد. [14] [15] در همان نمایشگاه شاکرها برای ماشین خود مدال طلا گرفتند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۰:۱۳ توسط:roya موضوع: نظرات (0)