digital digital .

digital

کنسول بازی

کنسول بازی ویدیویی یک وسیله الکترونیکی یا رایانه ای است که از یک سیگنال ویدیویی یا یک تصویر بصری برای نمایش یک بازی ویدیویی که یک یا چند نفر می توانند از طریق نوعی کنترل کننده بازی پخش کنند ، خروجی می گیرد. این ممکن است کنسول های خانگی باشد که به طور کلی در یک مکان دائمی متصل به تلویزیون یا دستگاه نمایشگر دیگری قرار گرفته و با یک کنترل کننده بازی جداگانه کنترل می شوند ، یا کنسول های دستی که شامل واحد نمایشگر خود و عملکردهای کنترل کننده داخلی در واحد هستند و می توانند در هر جایی پخش شوند. . کنسول های هیبریدی ترکیبی از عناصر کنسول خانگی و کنسول دستی هستند.

کنسول های بازی ویدئویی نوعی تخصصی از یک رایانه خانگی است که منوط به بازی های ویدیویی است و با در نظر گرفتن قیمت مناسب و دسترسی به عموم مردم طراحی شده است ، اما قدرت محاسبات خام و سفارشی سازی آن را ندارد. سادگی تا حدی با استفاده از کارتریج های بازی یا روش های توزیع ساده دیگر حاصل می شود و تلاش برای راه اندازی یک بازی را کاهش می دهد. با این حال ، این امر منجر به قالب های انحصاری فراگیر می شود که رقابت را برای سهم بازار ایجاد می کند. [1] کنسول های جدیدتر همبستگی بیشتری با رایانه های خانگی نشان داده اند و انتشار بازی ها در چندین سیستم عامل را برای توسعه دهندگان آسان کرده است. علاوه بر این ، کنسول های مدرن می توانند به عنوان جایگزینی برای پخش کننده های رسانه با قابلیت پخش فیلم ها و موسیقی از رسانه های نوری یا خدمات رسانه های جریانی عمل کنند.

 

خرید کنسول بازی

 

کنسول های بازی ویدیویی معمولاً در یک چرخه 5-7 ساله به نام یک نسل فروخته می شوند ، کنسول هایی که با قابلیت های فنی مشابه ساخته می شوند یا در همان بازه زمانی ساخته می شوند و به نسل ها تقسیم می شوند. این صنعت یک مدل razorblade برای فروش کنسول با سود کم یا ضرر در حالی که در ازای مجوزهای فروش هر بازی درآمد کسب کرده است ، با منسوخ برنامه ریزی شده برای جذب مصرف کنندگان به نسل بعدی کنسول ، تولید کرده است. در حالی که تولیدکنندگان زیادی در تاریخ بازار کنسول ها آمده و رفته اند ، همیشه دو یا سه رهبر برجسته در بازار وجود داشته اند ، با بازار فعلی توسط سونی (با نام تجاری PlayStation خود) ، مایکروسافت (با نام Xbox خود) ، و نینتندو (در حال حاضر کنسول Switch و مشتق سبک آن را تولید می کند).
مقالات اصلی: تاریخچه کنسول های بازی ویدیویی و نسل های کنسول بازی های ویدیویی خانگی
اولین کنسول های بازی ویدیویی در اوایل دهه 1970 ظهور کرد. رالف H. Baer مفهوم بازی های ساده مبتنی بر نقطه را بر روی صفحه تلویزیون در 1966 ابداع کرد ، که بعداً اساس Magnavox Odyssey در 1972 شد. با الهام از بازی تنیس روی میز در ادیسه ، نولان بوشنل ، تد دبنی و Allan Alcorn در Atari، Inc اولین بازی موفق Arcade ، Pong را توسعه داد و به دنبال ساخت آن در نسخه خانگی بود که در سال 1975 منتشر شد. اولین کنسول ها فقط به گروه خاصی از بازی ها که در سخت افزار تعبیه شده بودند اختصاص داشت. کنسول های قابل برنامه ریزی با استفاده از کارتریج های ROM قابل تعویض در سال 1976 با Fairchild Channel F معرفی شدند اگرچه با Atari 2600 که در سال 1977 منتشر شد محبوبیت پیدا کردند.

 

کنسول های دستی از طریق پیشرفت فناوری در بازی های الکترونیکی دستی ظهور کردند زیرا این موارد از مکانیکی به منطق الکترونیکی / دیجیتال تغییر یافتند و از نشانگرهای دیود ساطع کننده نور (LED) به نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) که با صفحه های ویدئو بیشتر شبیه بودند ، با Microvision در سال 1979 و Game & Watch در سال 1980 نمونه های اولیه بوده و توسط Game Boy در 1989 به طور کامل تحقق یافته است.

از دهه 1970 ، هر دو کنسول خانگی و دستی به دنبال تغییرات جهانی در فناوری ، از جمله بهبود تولید تراشه های الکترونیکی و رایانه ای برای افزایش قدرت محاسباتی با هزینه و اندازه کمتر ، معرفی گرافیک های سه بعدی و پردازنده های گرافیکی مبتنی بر سخت افزار برای زمان واقعی ، پیشرفته تر شدند. ارائه ، ارتباطات دیجیتالی مانند اینترنت ، شبکه بی سیم و بلوتوث ، و قالب های رسانه ای بزرگتر و متراکم تر و همچنین توزیع دیجیتال. به دنبال همان نوع پیشرفت قانون مور ، کنسول های خانگی به نسل های مختلف تقسیم شدند ، هر کدام تقریباً پنج سال به طول انجامید ، کنسول های هر یک دارای مشخصات فنی مشابه و ویژگی هایی مانند اندازه کلمه پردازنده بودند. در حالی که هیچ تعریف استاندارد یا تجزیه کنسول های خانگی بر حسب نسل وجود ندارد ، [2] تعریف این نسل ها که توسط ویکی پدیا از جمله کنسول های نماینده استفاده می شود در زیر نشان داده شده است.
در وهله اول سه نوع کنسول بازی ویدیویی وجود دارد: کنسول های خانگی ، کنسول های دستی و کنسول های هیبریدی.

کنسول های بازی ویدئویی خانگی دستگاه هایی هستند که به طور کلی قرار است به تلویزیون یا نوع دیگری از مانیتور متصل شوند و از طریق پریز برق تأمین می شوند ، بنابراین استفاده از این واحد در مکان های ثابت ، معمولاً در خانه در اتاق نشیمن فرد ضروری است. از کنترل کننده های بازی جداگانه که از طریق اتصالات سیمی یا بی سیم متصل می شوند ، برای ورودی بازی استفاده می شوند. نمونه های اولیه آن شامل Atari 2600 ، سیستم سرگرمی Nintendo و Sega Genesis است ، در حالی که نمونه های جدید آن شامل Wii U ، PlayStation 4 و Xbox One است. انواع خاصی از کنسول های خانگی عبارتند از:


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۸:۱۱ توسط:roya موضوع: نظرات (0)